Monday, 21 March 2011

Treeniä ja puhetta treenistä

Tällä viikolla on treeniviikko. Tavoitteena on raahautua salille jokaikinen päivä. Vaikka teenkin jo nyt joka päivä lihastreeniä, on se salilla aina vähän tiukempitahtista, plus kotona treenatessa sitä aina harhautuu selaamaan jotain facebookia kesken treenin. Salilla pystyy keskittymään vain ja ainoastaan itse asiaan. Näinpä siis.

Jaa että mikskä? Koska moi, olen 27 ja rikki. Selkä sanoi naks ensimmäisen kerran vuonna 2005, se operoitiin 2006. Olkapäävamman sain kaveriksi viime kesänä. Tai olkapäävamma on itse asiassa vanhempi kuin selkävamma, mutta alkoi kiukutella tosissaan viime vuonna irtoilemalla paikoiltaan ihan kaikkialla omasta sängystä lähtien. (Ja ihan vain nukuin silloin sängyssä, kiitos kysymästä.) Sen kanssa menin alkuvuodesta ihan ortopedille asti ja ortopedi 20 sekuntia kättä väänneltyään ilmoitti, että leikkaushommiin joutuu. Urheilu kannattaa.

Syksyllä tapahtuu siis. Siihen asti olisi tarkoitus treenata sekä kädet että keskivartalo niin hyviksi kuin mahdollista, koska sitten tulee pakollinen tauko kaikkeen liikuntaan. Sairasloman pituus selviää ilmeisesti vasta leikkauksessa, se on jotain kolmen viikon ja kolmen kuukauden väliltä. Mutta niin, treenaus auttaa myös toipumisprosessissa: mitä paremmassa kunnossa lihakset ovat, sen helpompaa toipuminen on. Aion tehdä kaikkeni, jotta aikani yksikätisenä on mahdollisimman lyhyt.

Piti ihan sen takia tästä tänne kirjoittaa, että jos nykyään rasittavasti ja jatkuvalla syötöllä höpötän treeniohjelmista tai muusta urheiluun liittyvästä, niin se johtuu ihan ja vain tästä. Tämä tulee viemään aika suuren osan elämästäni nyt aika pitkän tovin.